30.1.09

El camí del Llobregat: entre l'autovia C-31 i la desembocadura

En verd el camí del riu, en vermell el de la platja
del Prat i en taronja els enllaços entre ambdós.

Aquesta ressenya ara la podeu trobar aquí. La informació que trobareu a continuació ja no s'actualitza.

Tram final del Camí  Verd del Llobregat. El riu és transitable  només pel marge dret, el tram final s'ha de fer a peu (Espai Protegit) o per un camí paral·lel fins al mirador de la Bunyola, la caserna de Carrabines i el Semàfor.

Última actualització: abril de 2017.

Distància del tram: 5,2 km

Descripció:

Venint pel camí del Sorral (marge dret), passem per sota el pont de l'autovia C-31 per una zona inundable i podem escollir si volem anar arran de riu o potser millor pel camí superior. Travessarem el pont de la Renfe (400 m) i després continuarem (uns 1,2 km) fins al Pont de Mercabarna.

Entre el pont de Mercabarna i la nova desembocadura el camí continua paral·lel al riu al marge dret. Als 500 m, passem per sota del nou pont Nelson Mandela i fent 1 km més arribem a l'entrada dels Espais Naturals del Riu on no s'hi pot entrar en bicicleta. Així doncs, continuarem per l'itinerari marcat amb el número 3 fins al mirador de la Bunyola (1,9 km), situat a la platja  i a uns 800 metres de la desembocadura. Pareu però pel camí al mirador de Cal Tet amb vistes a la llacuna del mateix nom. L'accés al mirador de la Bunyola, la caserna de Carrabiners i el semàfor té un horari limitat i té unes portes d'accés, vegeu l'horari que pot canviar d'estiu a hivern.
Edifici del Semàfor
Del Semàfor cap a la Ricarda

Des del mirador de la Bunyola és molt recomanable continuar seguint la línia de mar en direcció Sud-oest fins arribar a una antiga Caserna de Carrabiners (250 metres) i a un antic far òptic i residència dels oficials dels Carrabiners, el Semàfor (600 m). Ambdues construccions han estat rehabilitades com a miradors, però no hi podeu entrar en bicicleta.

Per tornar, i per variar una mica, ho podeu fer per un camí paral·lel al canal de la Bunyola. Us portarà fins a la zona del mirador d'avions i podeu triar si tornar anant cap a la dreta o anar a la platja del Prat anant cap a l'esquerra.

Alternatives
  • Una altra ruta alternativa tot i que s'allunya una mica més de la desembocadura és el camí de la platja del Prat. Jo us recomanaria anar fins als Espais Naturals del Riu i després anar cap a la dreta fins a trobar el carril bici que va del centre del Prat a la platja.
  • La ruta en vermell del primer mapa correspon al carril bici de la platja. Les línies taronges són els enllaços entre ambdues rutes.
  • Entre el camí del riu i el carril bici de la platja hi ha diversos camins agrícoles que també són força interessants.
Més informació:
El mirador de la Bunyola des de la desembocadura (accés a peu)

Jaume ha dit...

Hola a totho. Respecte a aquesta ruta abans es podia venir de Sant Boi, creuar el pont de la C-32 i agafar el camí de cal penyasco. Posteriorment uns altres camins et duien a la via verda del Llobregat a l'alçada de Cornellà de Llobregat. Avui en dia crec el camí de Cal penyasco està tallat a causa de les obres de la prolongació des de la C-32 fin la Rond Litoral. En sabeu alguna cosa?