22.1.18

Com és la bici elèctrica al sud d'Alemanya?

La bicicleta elèctrica porta uns anys de forta expansió en alguns països, a Europa, destaca el cas alemany (vegeu els 2 apunts que enllaço al final d'aquest apunt). Ara que he estat a Baden-Württemberg, puc dir que realment se'n veuen forces, tant d'urbanes com de BTT.

A nivell urbà, la bicicleta elèctrica et permet fer pujades i distàncies més llargues, això és la teoria, però a Freiburg he pogut veure com això es posava en pràctica amb carrils bici interurbans que connecten perfectament tots els pobles del voltant de la capital. La bici elèctrica aquí redueix el temps de trajecte i l'esforç que cal fer augmentant el radi en que la bici és efectiva.

També és molt habitual la BTT elèctrica i aquí també es nota molt l'ús en persones de mitjana edat que volen continuar gaudint de la bici pels boscos i les muntanyes de la Selva negra.

Les empreses que lloguen bicis disposen també de models elèctrics i fins i tot hi ha algun llibret a les oficines d'informació turística que informa de les rutes de la regió i de punts de lloguer de bicis elèctriques i punts on recarregar.


La marca alemanya Riese & Müller fabrica
tots els seus models amb motor al pedalier.
En aquest cas,una urbana amb canvi intern i
transmissió per corretja.
Pel que fa a la BTT, tot el que vaig veure van ser bicis amb motor al pedalier, crec que en aquest segment ja no es fabrica cap altra cosa. En el cas de les bicis urbanes, encara es veuen de tot tipus, però el motor al pedalier s'imposa. De fet, en el recull de fotos del Japó (país que va més avançat en aquest camp) ja es veu que aquest tipus de sistema ja predomina a les bicis urbanes i en els sistemes de bicicleta pública. A casa nostra, el procés sembla que serà més lent, començant pel nou Bicing que continuarà tenint models elèctrics amb el motor a la roda.

Apunts relacionats: