17.11.17

Itinerari circular entre Gavà i Viladecans

Volta circular en bicicleta per la plana deltaica pels termes de Gavà i Viladecans. Molt recomanable a la tarda quan la llum baixa dóna un to molt interessant al paisatge agrícola.

Itinerari: Gavà (estació de tren) - Gavà Mar - Estany de la Murtra - Camí del Mar - Centre de Viladecans - Rambla de Gavà - Estació de tren de Gavà.

Distància i dificultat: 18 km pràcticament plans que transcorren majoritàriament per carrils bici i camins agrícoles sense trànsit. Pavimentat amb algun petit tram de terra compactada. Fàcil.

Descripció:

Sortim de l'estació de Renfe de Gavà paral·lels a la via i en direcció a Castelldefels fins a trobar un pas per sota de la via. En aquest pas ja trobarem un carril bici que agafarem i no deixarem fins arribar al mar. El primer tram (av. Bertran i Güell) és un polígon industrial, però abans de passar per sota l'autopista canviarem de cantó i passada un rotonda el paisatge serà més agrícola, ara la carretera es diu avinguda del Mar.

Ens acostarem al mar i a les primeres cases de Gavà Mar, creuarem l'autovia C-31 per un pont i continuarem per un carril bici central fins arribar al passeig marítim. Agafarem el carril bici en direcció Barcelona i abans de la fi del passeig sortirem al carrer paral·lel (Tellinaires) i després anirem cap l'autovia pel carrer Blanes per finalment anar paral·lels a l'autovia en direcció Barcelona per l'avinguda d'Europa. Continuarem rectes fins a trobar un pont que ens permetrà creuar l'autovia i entrar al parc agrari. Aquí podem acostar-nos fins a un aguait de l'estany de la Murtra agafant un camí que s'endinsa a una pineda paral·lel a l'autovia.

Continuarem en direcció a muntanya entre camps un bon tros fins que un trencall de terra a la dreta ens permeti creuar el canal d'aigua que alimenta l'estany de la Murtra. Tornant a l'asfalt, girarem a la dreta pel camí del Serral Llarg fins arribar altre cop a l'autovia. Continuarem pel lateral (que atenció que és de doble sentit) fins a una rotonda on podrem agafar el camí del Mar de Viladecans un carril bici compartit que per un entorn agrícola ens portarà fins a travessar l'autopista C-32. Continuarem recte per davant de l'Outlet i continuarem per uns carrils bici discontinus i fent una mica de calçada fins arribar a la C-245. Creuarem la carretera i continuarem uns metre més fins a l'Ajuntament de Viladecans.

Ara combinarem carrers tranquils i carrils bici per anar cap a l'oest i enllaçar amb el punt d'inici. Ho farem pel carrer Jaume Abril, del Sol i Sant Isidre per poder continuar per Jaume Abril. A l'avinguda de Josep Tarradellas girarem a l'esquerra i agafarem el carril bici que hi ha a la vorera i no el deixarem fins a l'avinguda de Gavà on girarem a la dreta. Continuarem per la calçada fins a travessar l'av. del Dr Fleming on tornarem a trobar carril bici. En acabar-se l'avinguda agafarem el carril bici de l'avinguda de la Riera de Sant Llorenç cap a la dreta fins a un pas de vianants que ens permetrà creuar, fer un canvi de sentit i girar a la dreta pel carrer de Viladecans (ja som a Gavà!) i  en pocs metres arribarem a la Rambla de Joaquim Vayreda que descendirem fins a l'estació de tren de Gavà.