3.4.14

Modificació de l'ordenança de circulació de Barcelona referent a la bicicleta

La reforma de l'ordenança de circulació de Barcelona pel que fa a la regulació de la bicicleta avança. Què en sabem fins ara?

Voreres

Es manté el permís de circular per voreres de 5 metres quan aquestes tenen 3 metres lliures de pas sempre que no hi hagi carril bici, però per regular casos especials sempre s'hi podrà afegir senyalització per prohibir o permetre la bici.

L'Ajuntament vol aplicar més estrictament aquest punt des d'aquest mateix estiu i ha fet notar que les voreres de l'Eixample només mesuren 4,90 metres i que per tant no hi deixarà circular ciclistes en cap cas. El que no sabem és si també ho farà complir per les motos, ja que aquestes tampoc hi poden aparcar si no fan 5 metres.

També sembla que hi haurà canvis en la regulació de la circulació de la bicicleta davant la presència d'aglomeracions de vianants de manera que es puguin multar conductes incíviques de circulació temerària en bici a criteri de la Guàrdia Urbana i no havent-se de complir unes distàncies que no són fàcils de calcular.

Espero que, com en altres municipis, es permeti als adults amb nens anar per la vorera en bici.



Grups turístics

Les visites turístiques en bicicleta per la ciutat (tant si porten guia, com si no) no podran sobrepassar les 10 persones. O sigui, que si veniu a Barcelona amb més de 10 amics no podreu anar junts. Això, perjudica molt els grups guiats perquè el cost del guia és elevat en comparació al lloguer de la bici i potser es podria solucionar elevant aquesta xifra fins a les 15 persones. Mentrestant, els grups turístics a peu no tenen cap limitació.

Valoració

Com ja he anat dient, és lògic fer baixar la bici de la vorera i mantenir les condicions actuals és prou acceptable. No em sembla tampoc malament que es faci a l'eixample si també es treuen les motos i es permet la circulació dels infants i els seus pares per la voreres. Com sempre, el problema està en el tempo, hi ha prou carrils bici a l'Eixample? S'haurà reformat el passeig de Gràcia?

L'altra tema és si es donarà prioritat real a la bicicleta. Amb la infraestructura actual estreta i mal connectada, sense zones d'aturada avançada per a bicicletes ni prioritat semafòrica, quina prioritat i seguretat es dóna a la bici?

Més informació:

1 comentari:

Anònim ha dit...

Molt malament. Crec que no anem bé.

El tema de la bicicleta hauria de ser més seriòs del que ens ho prenem avui en dia. La voluntat hauria de ser conciliadora tant per les parts com els territoris. La bici no és una moda, és més un cambi de tendència amb arrels de conciencia individual o economica. Pots tenir un vehicle per petites distancies per 50euros.

El casc hauria de ser altament recomenat però no obligatori. Jo el duc sempre per la muntanya pero no per ciutat. Sent coneixedor que el casc sempre aporta protecció i tampoc esta demes dur-lo (posat) en carretera.

Les bicicletes han de ser permeses en voreres amples si es circula a la velocitat d'una persona i aquestes son poc concorregudes. Sempre amb prioritat absoluta al vianant. Que és millor anar per la vorera buida o per la calçada de per exemple al carrer padilla? Un pare i un fill poden usar la vorera pero una persona 'nornal' no? Evidentment quan la ciutat o poble sigui adaptat a les bicicletes aquestes seran le primeres en optar per la calçada. En la normativa es per aceres de 5m amb 3m lliures amb això queda patent que la normativa es fa per imatge pública. D'altra no es pot obligar a la gent de filar tant prim com 4cm!!!

A falta de llocs on aparcar bicicletes de forma segura s'hauria de permetre lligarles en arbres o fanals pero amb condicions. En el momemt que sigui normal els artefactes per aparcar bicicletes es podra prohibir usar elements urbans. Digue'm que serà temporal. Jo guardo la bici a casa pero no sempre tinc un lloc on lligar a bici a destí.

Lluny de crear ordances per pobles que es contradiuen entre elles, inclús amb el mateix codi de circulació cal fer un esforç per adaptar les vies, camins, carreteres, inclús pistes de muntanya o senders. No es pot prentendre que una persona estudi les ordenances de cada poble.

El problema actual crec que radica en que tenim ciclistes incivics, vianants que no volen compatir l'espai. Conductors que encara no s'adonen que el ciclistes no son l'enemic, ni es un vehicle per a nens.

En resum la bicicleta forma part de la solució en movilitat i en salut volguem o no. Aporta grans beneficis a les persones y la societat però també xoca amb interesos creats com el petroli, els cotxes, el transport públic o les places d'aparcament pagades.