3.2.14

De Joanetes a l'ermita de Sant Miquel de Castelló

L'ermita de Sant Miquel de Castelló ofereix unes magnífiques vistes de la vall d'en Bas i de bona part de la Garrotxa. La pujada ombrívola permet fer aquest excursió en qualsevol època de l'any.

Excursió a peu. Itinerari no pedalable.

Distància i desnivell: 4 km +450 m (només anada).

Accés: sortida des de la Fonda Barris al poble de Joanetes.

Descripció

Sortim de la Fonda Barris a l'entrada del poble i remuntem la carretera del coll de Bracons 100 metres fins a trobar a mà esquerra una pista i un primer pal indicador.

El camí en baixa fins a la riera de Joanetes que creuarem per un pont per continuar remuntant-la pel cantó contrari. Uns metres més enllà un sender estret ens pemetrà, si volem, baixar i treure el cap al gorg groc, un dels diversos que hi ha en aquest tram de riu. Si continuem, pel nostre camí, en allunyarem del riu entre una masia i uns camps, girarem a l'esquerra per davant d'una casa i després a la dreta per endinsar-nos al bosc i començar a ascendir muntanya amunt.

El sender creua una pista i a partir d'aquest punt en acompanya també el GR-2. Havent pujat ja força tros, arribarem a una zona de pastura on el camí planeja més i l'absència de sotabosc i la menor densitat d'arbres ens començarà a donar vistes interessants de la vall d'en Bas.

Ens endinsarem altre vegada al bosc i anirem pujant fins sota una cinglera on el camí transcorre per dins d'una fageda fins ben bé a sota de l'ermita. Allà trobarem un cruïlla de camins i nosaltres agafarem el que puja fins al coll (un pas estret entre la cinglera) per pujar a l'ermita per un caminet al vessant sud.

Cal dir que l'ermita s'alça damunt del turó de Sant Miquel a l'extrem oriental de la serra de llancers i que encara es poden observar restes de l'antic castell (Castelló de Bas).

Les vistes de la vall d'en Bas són espectaculars. Sant Esteve d'en Bas ens queda davant i mirant cap a Olot veiem abans les Preses. Si ho coneixem, podem destriar el camí de la Via Verda, identificar els volcans urbans d'Olot, veure davant nostre la zona de Xenacs, etc.