3.10.13

Volta per les bordes de Baiasca

Circuit a peu amb un paisatge espectacular i forces ombres si es fa de tarda. La presència de cursos d'aigua i la combinació equilibrada de boscos i prats amb flora abundant a l'estiu la converteixen en una ruta interessant que combina natura i patrimoni cultural. L'itinerari forma parts dels itineraris senyalitzats del Parc Natural de l'Alt Pirineu i s'anomena "Sant Bartomeu de Baiasca".

Distància, desnivell i dificultat: 4,1 km +235m amb alguns trams de sender una mica exposats.

Accés: sortint de Llavorsí per la C-13 en direcció a Esterri d'Àneu, trobem a mà esquerra un desviament i una carretera que ens porta primer a Barestui i després a Baiasca.

Descripció:

Del centre del poble surt un camí cap a l'est que passa entre diverses cases en molt mal estat. En sortir del poble segueix per un marge girant en direcció nord i finalment entrant a un barranc que remuntarem seguint uns pals indicadors. És un barranc humit, amb força vegetació i que les llums de la tarda li donen un encant especial. Anirem pujant i creuant el riu fins a deixar un camí a mà dreta per continuar pujant fins a les restes de l'ermita de Sant Bartomeu (vegeu les fotos).

Continuarem per la carena fina una borda i continuarem en direcció nord-oest per un camí una mica exposat entre prats amb força pendent. Finalment anirem a trobar el fons del barranc per canviar de vessant i pujar fins a una collada amb bones vistes que ens portarà a la vall per on tornarem.

Des del coll baixem entre prats cap al nord-oest fins arribar al fons de la vall, on per bosc canviarem de direcció i anirem paral·lels al riu. Ens acostarem al curs d'aigua en una ocasió quan el camí fa una ziga-zaga. Després, el riu cada cop ens quedarà més avall i a la vegada deixarem el bosc de bedolls i avellaners per passar a un paisatge una mica més rocós i sec. Anirem girant i baixant cap a l'oest fins a tornar a trobar el poble i descendir-hi per trobar el punt de sortida.

Bona part del camí de tornada transcorre per senders una mica exposats ja siguin camps amb força pendent o marges amb caigudes més o menys grans, per tant, hem d'anar en compte i tenir-ho present si anem amb nens.

Mapa:

Mostra Volta per les bordes de Baisca en un mapa més gran