26.9.13

Ruta dels miradors del pla de l’Àliga a Estana

Interessant passejada des del poble d'Estana fins al pla de l'Àliga on gaudirem d'espectaculars vistes de la Cerdanya des de 4 miradors orientats estratègicament.

Distància i desnivell: circuit de 5,5km i +100m.

Accés: al poble d'Estana s'hi arriba per carretera des de Martinet de Cerdanya.

Descripció:

Sortirem des de l'Església de Sant Climent a Estana per un carrer perpendicular al principal. Pujarem i agafarem un camí que girant en direcció nord va passant per darrera de les cases i voreja uns prats. El camí es va allunyant del poble (vegeu 2a foto) i continua vorejant camps fins a unir-se a una pista.
La pista continua en lleugera pujada fins a un coll on continuarem en direcció nord per fer la pujada final fins al pla de l'Àliga.

Un cop al pla (3a foto), el travessarem per la pista més marcada fins que girarem cap a la dreta per trobar el primer dels 4 miradors: el mirador sud-est (fotos 4 i 5). Després anirem seguint el camí cap al nord i vorejant el pla per anar a trobar la resta de miradors.

Finalment, anirem a trobar el camí d'anada travessant el prat.

Cada un dels miradors té un panell amb una foto amb els noms dels pobles i muntanyes més emblemàtiques de la zona i si el dia ens ho permet veurem Estana, la Serra del Cadí, Montellà, la vall de la Llosa i cims des de la Tossa d'Alp a la Tossa Plana, Sant Joan de l'Erm o el Quer Foradat, entre d'altres.

Si us situeu damunt de cada foto en veureu l'explicació.