8.4.13

Passejades i excursions per la Cerdanya

Bassa de la Comabella
Estany de l'Orri
Basses de Gallisà
Recull de passejades i excursions curtes a peu per a fer en família i amb nens petits per diverses zones de la Cerdanya.

No són ressenyes exhaustives i les distàncies aproximades que s'indiquen són d'anada si no es diu el contrari. En general, es poden fer a l'hivern amb seguretat segons les condicions de la neu.

Caminant per la vall de Pi

Del poble de Pi surt una pista cap al cadí que ascendeix per la vall del mateix nom. A partir de l'àrea recreativa de l'Agre la circulació en cotxe està prohibida. Des d'aquest punt podem remuntar la vall fins a sota la Roca Foradada (2,5 km +150m) o si volem caminar més podem continuar fins al refugi de Gònec (5,5 km +400m).
També podem començar des del poble mateix.

Seguint el riu Ridolaina

La carretera entre Sant Eulàlia de Nerellà i Montellà creua el riu Ridolaina, d'allà surt una pista que ascendeix la vall creuant el riu diverses vegades. Podem ascendir fins a la Molina de Ridolaina (2 km +130m). Vegeu el mapa.

Quan el riu porta molta aigua, creuar-lo es torna una mica més complicat.

Passeig per la vall de la Llosa

Circuit de 3 km ampliable. Vegeu la ressenya.

Basses de Gallissà

Sortint de Bellver cap a Pi trobarem una pista que ens durà a les basses de Gallissà. Des d'allà podem fer una volta d'1,5 km passant entre les 3 basses, veient el riu Segre i pujant al turó de Gallissà per tenir bones vistes de la vall.

De Cap de Rec fins a l'estany de l'Orri

Un itinerari curt i força concorregut des del refugi de Cap de Rec (Lles) que a l'hivern es pot fer amb raquetes (1,6km +191m).

A l'estiu quan la pista és oberta al trànsit, ens podem saltar el primer tram de bosc i convertir aquesta petita excursió en una passejada de 500 metres amb poc més de 70 m de desnivell ascendent.
Vall de Pi

Aransa - Bassa de la Comabella (1km, +80m)

Una passejada curta des de les pistes d'esquí de fons d'Aransa fins a un llac força amagat que ens quedarà a l'esquerra del camí i que podem passar de llarg si no anem molt atents. El punt de sortida és un camí que surt de darrera del Fornell en direcció nord i que després vira cap al nord-oest.
Aquesta estany i aquest recorregut és un petit tast de la Ruta del Estanys Amagats.

Itinerari de la Llúdriga a Martinet

A Martinet creuem el riu i trobem un centre d'informació que val la pena visitar. L'itinerari surt des d'allà mateix i remunta un tram del riu Segre fins a un mirador (1km planer). Més informació.

Volta al Castell de Llívia

Des de l'església de Llívia anem en direcció NO per agafar la carretera que voreja el turó del castell. Una pista puja fins a dalt, però la idea és pujar per un sender per l'obaga del turó i després baixar per un sender per la solana en direcció al poble i creuant la pista d'accés (2 km +130m).

Camins entre pobles

Evidentment les passejades curtes per la Cerdanya són inacabables i aquest recull només conté algunes de les que he fet els últims anys i que recordo amb detall. Per acabar, apunto alguns camins entre pobles, per exemple:
  • De Lles a Arànser
  • De Martinet a Montellà (puja força)