12.2.13

Cotxes elèctrics per a infants?

Ahir vaig veure una nena que anava amb el seu cotxe elèctric i com que no anava prou ràpid (suposo que la bateria estava baixa) treia els peus i es donava impuls. No vaig poder evitar riure, els nens fan gràcia. Després vaig mirar la mare (que l'acompanyava) i em vaig preguntar si havia estat ella la responsable d'aquella joguina, o el pare? O algun familiar o amic?

La velocitat i el soroll del vehicle elèctric em va fer pensar en aquelles cadires de rodes elèctriques que porten les persones discapacitades i tot seguit vaig pensar en que som els pares els que a vegades posem barreres o dis-capacitem els nostres fills.

Una alternativa
En tot cas, hi ha un munt d'alternatives molt més saludables i educatives segons els gustos i l'edat dels infants per ajudar al nen a caminar o a moure's i passar-ho bé, per exemple: un carretó o caminador, un cotxet amb una nina, un cotxe sense motor, una bici sense pedals, un patinet de 2 o 3 rodes, un tricicle amb pedals, un patins, una bicicleta de nen amb o sense rodetes, etc.

Vaig parlar d'aquest tipus de joguines fa un temps en veure en un catàleg aquesta foto que he reproduït (apunt).