13.11.12

Passejant per Manresa

Com sempre que volto per algun poble o ciutat, no puc evitar mirar i analitzar les infraestructures ciclistes. A més a més, sempre que puc fotografio coses relacionades amb la bici que em puguin ajudar a il·lustrar els apunts del bloc.

Dissabte, passejant a peu per Manresa el primer element de mobilitat que em va sobtar va ser l'avís als vianants sobre els atropellaments situat en els passos de vianants. Crec que culpabilitza els vianants dels atropellaments i que aquest cartell s'hauria de situar als semàfors pels conductors de vehicles a motor.

La següent cosa que em va sobtar van ser les barres primes dels aparcaments de bicicleta. Sembla que s'hagin de trencar o arrencar fàcilment i, de fet, en alguns casos estaven abonyegades.

També vaig trobar curiosos els senyals verticals que indiquen un itinerari ciclista perquè tot i que tenen un espai on s'hi podria escriure alguna indicació, no en tenen cap.

Finalment, a l'avinguda Pere III vaig trobar un carril bici força ben fet. D'entrada ocupant un espai que abans era d'aparcament i en segon lloc amb una certa segregació i senyalització. Segurament es podria millorar: ser més a ample, tenir més distància de seguretat en ambdós costats i tenir els 2 sentits ben senyalitzats.

També en aquesta avinguda vaig trobar un plafó senyalitzador de la xarxa ciclista que em va semblar molt incompleta.

2 comentaris:

PULM ha dit...

Si et va sembla be el carril del Passeig,et comento que desapareixera molt aviat,per passar a ser carrega i descarrega,aparcament minusvàlids.I les bicis? Per la vorera una llastima.

Bici-Vici ha dit...

Quina llàstima! Havia vist a la premsa que hi havia rebombori amb el carril bici, però en escriure això, no vaig pensar que era precisament aquest carril.