30.12.11

Els aparcaments de Bicibox estan mal ubicats

Des de fa uns mesos s'han començat a instal·lar aparcaments de bicicleta tancats i segurs en diverses ciutats del voltant de Barcelona. Es tracta de la xarxa Bicibox, que mitjançant un abonament anual permet aparcar en qualsevol aparcament de la xarxa fins a un màxim de 12 hores.

El primer desencís que molts usuaris es troben és que els hi agradaria aparcar la bici per la nit i també els dies que no la fan servir, però el sistema no està pensat per això.

El segon problema que es troben els potencials usuaris del Bicibox és que la ubicació dels aparcaments no és propera al seu destí.

La majoria d'aparcaments Bicibox estan situats prop de parades de transport públic, però els ciclistes van de porta a porta i no es conformen en deixar la bici lluny del seu destí. Al meu entendre té més sentit posar aparcaments en punts atracció de viatges i no tant en parades de transport públic.

Un tercer problema és que la xarxa Bicibox no cobreix bé el territori i per tant no sempre serà útil o no sempre serà interessant per tothom. I en el context de crisi actual, la xarxa no s'ampliarà.

Un exemple d'aquests problemes: l'aparcament de la foto està situat al costat dels FGC d'Almeda a Cornellà, però s'ha de caminar almenys 300 metres fins al Corte Inglés i més fins el Word Trace Center de Cornellà o la Fira. No se m'acudeix cap cas de cap veí de Cornellà que vulgui anar en bici fins aquesta parada de FGC per agafar el tren.

Un últim problema que veig és que el sistema no permet la reserva de l'aparcament (tal i com s'havia dit al principi) i que pot quedar saturat fàcilment (penseu que els aparcaments són normalment de 7 o 14 places). Segons la bici que tinguis t'arriscaràs a deixar la bici al carrer?

Finalment, el sistema és molt nou i falta veure el vandalisme i els robatoris que hi pugui haver i quina és la resposta de l'assegurança que ofereix el sistema.