23.9.11

Barcelona la tercera ciutat més ciclista del món?

Fa uns dies es va presentar The Copenhagenize Urban Cycling Index 2011 on Barcelona ens ha sorprès en una tercera posició després d'Amsterdam i Copenhagen. L'índex es basa en 13 criteris que es mesuren en grans ciutats de tot el món. Llegiu l'informe de Copenhagize i segur que hi teniu coses a dir, però en les millores que proposa, crec que hi podríem estar tots bastant d'acord. Aquí en teniu la traducció aproximada:
L'informe de Copenhagize:

Fa 5 anys no hi havien pràcticament bicicletes a Barcelona, però ara la ciutat s'esforça per tornar la bici al paisatge urbà i fer una publicitat positiva i supera a moltes altres ciutats on la bici emergeix. La inversió en infraestructures ciclistes i el sistema de bicicletes públiques han fet augmentar l'ús de la bici i la ONG local està decidida a millorar-ne les condicions. Amb la implementació de les zones 30 en molts barris, i amb els resultats brillants de disminució d'accidents amb vianants i ciclistes, Barcelona és el model amb el que moltes altres ciutats s'haurien de mesurar.

Millores de Copenhagize:

El que Barcelona necessita ara més que mai és un lideratge polític i una visió política per prendre decisions. Continuar la inversió en infraestructures per fer la bicicleta el camí més ràpid d'A a B, així i com un maketing modern encarat a que més ciutadans triïn la bici, són els camins a seguir. Un disseny més uniforme de la xarxa ciclista i acabar amb les discontinuïtats de la xarxa és molt important. No hi ha raó per creure que Barcelona no pugui ser la següent gran ciutat ciclista. La ciutat es podria beneficiar dels enormes avantatges de convertir-se en una marca i model de centre de ciutat per tot el planeta. Saludem els plans de la ciutat de construir zones 30 als 80% de la ciutat, però cal fer més per gestionar la cultura del ciclomotor.