8.5.09

Ruta en BTT Viladecans - Sant Climent de Llobregat - Ermita de Sant Antoni

Ruta Viladecans - Sant Climent - Roques Blanques - Coll de Cartró - Ermita de Sant Antoni (Montpedrós) - Coll de Cartró - Coll de Querol - Sant Climent - Viladecans.

Distància: 18km

Desnivell acumulat: 400 m aproximadament

Descripció de l'itinerari:

Sortim de Viladecans remuntant la riera de Begues (hi ha carril bici). En arribar al final de l'avinguda podem continuar camp a través fins a trobar una pista i agafar-la cap a l'esquerra per ficar-nos dins la riera. La travessarem i agafarem la carretera fins a Sant Climent.

A Sant Climent anirem cap al centre pel carrer de la Riera o pel del Mig, després pujarem per Països Catalans per agafar els carrer de la Costa Fustera i de Querol. Aquest últim carrer es convertirà en pista forestal i el seguirem deixant una primera pista amb una cadena a l'esquerra (vegeu foto esquerra). Més endavant, deixarem la pista (que puja al coll de Querol i que serà el camí de tornada) per agafar-ne una que baixa a la dreta amb una cadena (vegeu foto dreta). Canviarem de vessant i començarem a pujar veient a l'altre cantó la pista que hem deixat.

Aviat en un revolt veurem Sant Climent i poc després deixarem una pista en pujada a la dreta. Finalment anirem a buscar el coll per un camí més estret. Resseguirem el coll cap a l'esquerra per la pista i veurem vistes de la plana deltaïca (vegeu la foto de sota).
Continuarem ja en baixada fins a un trencall (Vall de Llor) on agafarem la pista que puja cap a Torrelles. Un parell de corbes més amunt agafarem la pista de la dreta i continuarem fins a una corba on tenim bones vistes. Tornarem a la pista que es convertirà en el camí de Can Cartró i que ens portarà fins al coll del mateix nom dins el terme municipal de Torrrelles de Llobregat a l'urbanització Cesalpina.

Arribats al coll travessarem el carrer principal per agafar una pista que comença planejant, al cap d'uns 450 metres arribem a una cruïlla i continuarem per la pista més marcada (més o menys recte, una mica a l'esquerra, en direcció nord) i continuarem uns 400 metres més per arribar a una nova cruïlla, anomenada la plaça de les Bruixes (vegeu foto) , on anirem recte per encarar una pujada constant d'uns 100 metres de desnivell i un 700 metres de distància fins a l'ermita.

L'ermita de Sant Antoni (352 m) té poc interès arquitectònic, en canvi aquest vèrtex geodèsic de perfil característic és un fantàstic mirador que ens ofereix vistes força interessants per tots els vessants. El turó també rep el nom de Montpedrós.

La tornada la farem desfent el camí, però us proposo fer-la una mica més directa pel coll de Querol. Així doncs tornarem a agafar el camí de Can Cartró, però el deixarem poc després per agafar un trencall a la dreta. En cas de dubte seguirem en direcció sud-oest. Un cop al coll de Can Querol descendirem en direcció a Sant Climent fins a trobar la pista de l'anada i llavors senzillament desfarem el camí.

Alternatives
Aquesta és la ruta tal i com la vam fer nosaltres, el més coneixedor de la zona era el company, però d'alternatives n'hi ha un munt perquè de camins en aquesta part del Garraf no en falten. i a més hi ha forces pals indicadors. Algunes idees alternatives un cop a Sant Antoni són:
  • Baixar cap a la Colònia Güell, Torrelles, Santa Coloma de Cervelló o Sant Boi. Enllaçar-ho amb el riu Llobregat.
  • De tornada, un cop al coll de Querol continuar cap al turó del Tabor i seguir aquesta ruta o continuar per la costa fustera i tornar cap a Sant Climent per la Carrenada.
Per aquesta zona també he fet algunes ressenyes més:

ND ha dit...

Esta molt bé q hi hagui un bloc que posi rutes per sancliment de llobregat.