3.4.09

Quant de temps dura el llum de LEDS de la bici?

Per deixar com a referència del que consumeix o el que dura un llum de LEDS us diré que un dels llums de darrera que tinc, té 3 LEDS i porta 2 piles AAA (i no és el de la foto). Té tres funcions i cadascuna amb un consum diferent:
  • Amb la llum fixa dura unes 80 hores
  • Amb la llum intermitent (que és el que faig servir) dura unes 160 hores.
  • Amb els 3 LEDS alternativament dura 260 hores.
Aquestes són les especificacions orientatives del fabricant i també dependrà del tipus de pila que utilitzeu (normal, alcalina, recarregable etc.).

Per altres llums (si el fabricant no us ho diu) tingueu en compte:
  • Com més LEDS, més consum.
  • Les piles AA duren més que les AAA.
  • Les intermitències gasten menys que la llum fixa.
Després d'escriure això, xafardejant el bloc de la botiga Cap Problema he vist que han fet la prova empírica de duració d'un llum de la marca Smart i la duració ha estat bastant superior de la que marcava el fabricant.

1 comentari:

Ernest ha dit...

Jo tinc una llum vermella Smart com la de la prova de "Cap Problema".

El passat hivern (2007) em van durar, amb les piles originals, exactament (m'ho vaig apuntar) 4 mesos i 12 dies (de novembre a març), fent 490 km. No sempre circulava de nit, tan sols al vespre al tornar a casa, per tant dels 490 km, 245 km van ser amb la llum vermella encesa.

Quant arribo a casa, el comptaquilòmetres quasi sempre marca 10 km/h de mitja de velocitat. Aquesta dada és en moviment, doncs els semàfors parat, el comptaquilòmetres no marca, per tant la meva mitja de velocitat deu ser de 8/9 km/h (en ciutat). Sí fem una regla de tres, surt que el passat hivern la meva llum vermella em va durar unes 30 hores aproximadament. Molt lluny de les 160 hores...

Sempre amb la posició intermitent, que per cert no compleix la normativa... però que l'ha trobo més segura.

Segurament els leds si no els apagues i els encens duren molt, com a la prova de Cap Problema. Sí els vas apagant i encenen duren menys. No estic segur.

A mi no em surten els mateixos números...

També tinc dos (vermell i Blanc) Cateyes "SL-LD100" molt macos, plans i es poden colocar a qualsevol lloc amb unes gomes. Però porten dues piles planes que són molt més cares que les AAA, i duren molt menys. Són una ruïna.