9.12.08

Ruta La Sénia - La Pobla de Benifassà - Castell de Cabres - Vallibona - Rosell - La Sénia

Itinerari circular sobre asfalt i pistes forestals que transcorre en bona part pel nou Parc Natural de la Tinença de Benifassà (Castelló).

Distància: 72 km i almenys +800 m (85 km si ens acostem fins a la Pobla de Benifassà i Castell de Cabres)

Accés: fins a Tortosa en tren (vegeu rutes relacionades).

Descripció de la ruta:

Tram la Sénia - La Pobla de Benifassà, 14,5 Km (17 Km fins al poble)

Sortim de la Sénia en direcció a la Pobla de Benifassà i ens acostem al riu Sénia a per remuntar-lo fins al pantà d'Ulldecona (vegeu foto).
Pantà d'Ulldecona
Continuem fins a una de les cues del pantà i comencem a pujar amb més força fins a trobar una carretera a mà dreta que ens portaria a Fredes. Nosaltres continuem recte planejant més fins a deixar el desviament al Bellestar i trobar una nova cruïlla on podem arribar-nos a la Pobla de Benifassà sumant 2'5 km més o continuar cap a Castell de Cabres.
El Boixar
La Pobla de Benifassà - Castell de Cabres, 16 km

La pujada és forta i constant. Quan s'acaba la pujada trobem el desviament a la dreta per anar a Fredes i veiem el poble del Boixar (vegeu foto). Deixarem el Boixar i continuarem per la carretera planejant més (amb pujades i baixades). A uns 4 km abans d'arribar a Castell de Cabres trobarem una baixada que acaba amb una corba i continua amb una pujada. En aquesta corba surt una pista de terra a l'esquerra que agafarem.

Castell de Cabres - Vallibona 11 km

La pista planeja travessant un bosc i tot i alguna pujada les baixades predominen. Més endavant pujarem un coll per després baixar amb força cap a Vallibona. Trobarem diverses pistes que ens poden enganyar, seguirem el camí més marcat i en la baixada final trobarem una cruïlla on agafarem el camí de l'esquerra (el de la dreta ens porta a una masia).

Quan la pista descendeix per un barranc veurem Vallibona (vegeu foto), després deixarem el barranc per anar a trobar una masia que passarem per sota per tornar cap a la barrancada i creuar-la per anar a trobar el poble.

Vallibona - Rosell 24 km

De Vallibona sortirem per una pista asfaltada en direcció a Rosell. La pista transcorre primer pel fons de la vall i després per la falda de la muntanya deixant el fons de la vall a mà dreta.

Rosell - la Sénia 6 km

Al sortir del poble agafem un desviament a l'esquerra i per una carretera asfaltada força recta arribarem al barranc del riu Sènia i contemplarem la Sènia dalt del penyasegat. Travessarem el riu i continuarem carretera amunt fins arribar al poble.

Alternatives
  • Pista encimentada (abans de terra) entre la Pobla de Benifassà i el Boixar: segurament fa una mica més de pujada que la carretera. S'agafa a la Pobla anant cap a l'Alberg de la Font Lluny i ens deixa a la carretera ja casi a dalt molt prop del desviament de Fredes.
Rutes relacionades

Anònim ha dit...

Aquesta ruta em sembla molt interessant. Hi ha alguna opció de poder-me descarregar el track?
Moltes gràcies

Bici-vici ha dit...

No tenim el track, però com que la major part de la ruta va per carretera, no hi hauria d'haver gaires problemes d'orientació consultant un mapa prèviament. El punt on s'agafa la pista de baixada a Vallibona està explicat en el text.