22.10.07

Els talls a les Rodalies i a FGC afecten també a ciclistes

Uns dels efectes secundaris dels talls de les línies de tren de rodalies i de Ferrocarrils Catalans és que els serveis alternatius d'autobusos no deuen permetre o fan impossible portar bicicletes i evidentment posen també traves als viatgers amb molt d'equipatge, els cotxets, les cadires de rodes etc.

Renfe mai ho ha posat fàcil a les bicicletes (les rodalies tenen horari limitat de 10h a 15h) i en general en temes d'accessibilitat és evident que mai no si ha invertit. La manca d'ascensors i rampes o les andanes amb amplades insuficients que no compleixen amb les normatives europees de seguretat són exemples clars de falta d'inversió i un obstacle per a persones grans, cadires de rodes, cotxets, bicicletes, viatgers carregats etc. Com deia algú: "tots som persones amb problemes d'accessibilitat algun cop a la vida".

En el cas dels Ferrocarrils Catalans les coses són força diferents, s'estan posant ascensors en estacions que no en tenien, hi ha vagons amb l'entrada a l'alçada de l'andana i les bicicletes es poden portar sempre que les aglomeracions de passatgers no ho impedeixin. El tall de 2 mesos de la línia del Baix Llobregat és indignant!